X
تبلیغات
رایتل

مرتبه
تاریخ : یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390

شهروند محترم : آیا می دانید در لحضه ای که شماره 125 را به عنوان سرگرمی انتخاب می نمائید ،ارمغان لذت شما برای افرادی که در حادثه مانده اند غمهای بسیاری به بار می آورد که جبران ناپذیر می باشد.خوش بودن خود را به قیمت گرفتن زندگی از دیگران نخرید ،این قیمت گرانی است.

یکصد و پنجاه سال پیش که روس ها اولین ایستگاه آتش نشانی ایران را در شهر تبریز تاسیس می کردند تا وظیفه مبارزه با حریق و برخی دیگر از سوانح و حوادث را بر عهده بگیرند ؛ نمی دانستند که در امر خدمات رسانی کار به جایی می رسد که اکنون این سازمان جدا از تمام کم و کسری ها و سختی و خطرات کار پرسنل خود سالهاست که با پدیده ای به نام «مزاحم تلفنی» مواجه هستند. افرادی که از سر شوخی ، خنده ، وقت گذرانی و ...  با آتش نشانی تماس می گیرند و به دروغ به آتشنشانان و نجاتگران آدرس اشتباه می دهند.  یکی از مهمترین و حساس ترین زیر مجموعه های شهرداری واحد آتش نشانی است. بواسطۀ همین حساسیت و اهمیت بالای کار در اغلب شهرها که دارای ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی هستند آتش نشان ها در طی 24 ساعت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم در هنگام بروز حوادث خصوصاً آتش سوزی ها هستند. مسلماً همه این امکانات برای رفاه حال شهروندان و در این مورد خاص برای یاری رساندن به مردم در هنگام بروز حوادث بخصوص آتش سوزی ها و پی آمدهای ناگوار آن احداث شد. اما متاسفانه بعضی ها بدون در نظر گرفتن موقعیت حساس و خطیر آتش نشان ها با اشغال بی مورد خطوط ۱۲۵ و ایجاد مزاحمت برای پرسنل آن اقدام به کاری می کنند که در پاره ای مواقع می تواند عواقب بسیار بدی در پی داشته باشد. در نظر بگیرید هنگامی که بنابه هر دلیلی این افراد خطوط تلفن ستاد فرماندهی آتش نشانی را اشغال می کنند در نقطۀ دیگری از شهر منزل و یا ساختمانی دچار آتش سوزی شده و ساکنان آن بواسطۀ اشغال خط تلفن نتوانند با ۱۲۵ تماس بگیرند چه نتیجۀ بد و بسیار وحشتناکی ببار می آید ایا وقت آن نرسیده که این افراد در خصوص این رفتار خود تجدید نظر کنند قبل از اینکه دیگران برای این رفتار نا بهنجار آنها تصمیم بگیرند.




طبقه بندی:
ارسال توسط ابوالفضل اسدی
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin