آنفولانزا یک تهدید بزرگ برای سلامت جامعه

آنفولانزا یک تهدید بزرگ برای سلامت جامعه است، که 5% تا 20% از ساکنان آمریکا را هر سال مبتلا می کند، و در حدود 200000 بستری شدن در بیمارستان و 36000 مرگ را هر سال در ایالات متحده ایجاد می کند.4-1 آنفولانزا و پنومونی ششمین علت منجر به مرگ در آمریکا هستند.5 در افراد 65 ساله و بیشتر، پنجمین معمولترین علت مرگ است.5 سی درصد ساکنین آسایشگاه که به آنفولانزا مبتلا می گردند زنده نخواهند ماند.

 

آنفولانزا چیست؟

  آنفولانزا یک بیماری تنفسی است- شما به آن مبتلا می شوید زیرا آنفولانزا به یکی از راه های تنفسی(بینی یا گلو) حمله می کند. دیگر بیماری های تنفسی از قبیل سرماخوردگی آزاردهنده هستند اما به ندرت تهدید کننده زندگی هستند. آنچه آنفولانزا را چنین خطرناک می کند این است که آنفولانزا یک بیماری شدیدتر نسبت به بیشتر بیماری های تنفسی دیگر ایجاد می کند و می تواند در بیماران با خطر بالای خاص سبب مرگ شود. فصل آنفولانزا می تواند بین دی و اسفند به حداکثر برسد.  

آنفولانزا چه علایمی ایجاد می کند؟

  علایم آنفولانزا شامل تب( معمولاً بالا)، سردرد، خستگی که از خستگی پس از یک روز کاری پرمشغله شدیدتر است، سرفه خشک، گلودرد، آبریزش/احتقان بینی،و دردهای عضلانی هستند. آنفولانزا ممکن است همچنین سبب تهوع، استفراغ و اسهال شود اما معمولاً فقط در کودکان. البته، تمام علایم ممکن آنفولانزا می توانند توسط بیماریهای بسیاری غیر از آنفولانزا ایجاد شوند، بنابراین اگر فکر می کنید آنفولانزا دارید داشتن یک check-up پزشکی خوب است. بیشتر بیماران بدون هیچگونه مشکل طولانی یا شدید از آنفولانزا بهبودی می یابند. شدت آنفولانزا از سالی به سالی دیگر، بسته به نژاد خاصی که در آن سال بخصوص پدیدار می شود، تغییر می کند.  

 

 

درمان آنفولانزا

 در ابتدا و از همه مهمتر، به منظور جلوگیری از سندرم رینود، هرگز به کودکان یا نوجوانانی که علایم آنفولانزا یا شبه آنفولانزا دارند آسپرین ندهید. هرچند، استامینوفن ممکن است به دردهای آنفولانزا کمک  کند. هنگامیکه شما آنفولانزا دارید، از پوشاندن بینی یا دهانتان هنگام عطسه یا سرفه به منظور کمک به جلوگیری از ابتلای دیگران مطمئن شوید. در خانه بمانید، این به حفظ نیروی شما کمک می کند، بنابراین شما سریعتر بهبودی خواهید یافت. علاوه بر این، این مسئله خطر را برای دوستان و همکاران شما کاهش می دهد. زیاد استراحت کنید و مقادیر زیادی مایعات به منظور جلوگیری از کم آبی بنوشید. قطع مصرف سیگار بخصوص در طی یک دوره آنفولانزا مفید است.  

 

واکسن آنفولانزا 

این واکسن بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا است و می تواند مطلوب خاطر همه افراد باشد. 

 

بهترین زمان برای دریافت واکسن 

به دلیل اینکه فصل آنفولانزا از ابتدای مهر ماه شروع می شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می یابد ، بهترین زمان برای دریافت واکسن ماه مهر و آبان می باشد. با این حال می توان در ماه آذر و حتی دیرتر هم اقدام کرد ، اگر چه اقدام سریعتر می تواند برای پیشگیری موثرتر باشد. 

   

چه کسانی باید واکسن را دریافت کنند؟ 

واکسن آنفولانزای سالانه برای هر فردی که می خواهد احتمال ابتلا به بیماری را در خود کاهش دهد پیشنهاد می شود. با این حال این واکسن به خصوص برای افراد مستعد ابتلا به انفولانزا توصیه می شود. مثل افراد مبتلا به ذات الریه . سایر افراد مستعد ابتلا به آنفولانز عبارتند از:همه کودکان ۶تا ۱۸ ساله افراد ۵۰ سال وبیشتر 
زنانی که قصد دارند در فصل آنفولانزا باردار شوند
افرادی که در آسایشگاه و بیمارستان های خصوصی کار می کنند
بزرگسالان مبتلا به امراض مزمن قلبی و ریوی مثل آسم و یا هر بیماری که سیستم ایمنی را ضعیف کرده است.
تمیز کارهای منزل و مراقبین نوزادان زیر 6 ماه (نوزادان در این سن برای دریافت واکسن خیلی جوان هستد)تمام افرادی که  در تماس با افراد مستعد آنفولانزا هستند مثل کارکنان بیمارستان و ....  

 

موارد منع مصرف واکسن 

همه افرادی که عکس العمل آلرژیک نسبت به آمپول آنفو لانزا داشته اند.
همه کسانی که نسبت به تخم مرغ آلرژی دارند.!
بعضی از تاثیرات جانبی واکسن آنفولانزا
ممکن است بعد از دریافت واکسن در محل بازو دچار درد و تورم شوید. بعضی از افراد ممکن است دچار علائم شبیه سرماخوردگی مثل فن فن کردن، سردرد، آب ریزش بینی، درد  گلو، سرفه و بدن درد- یک تا دو روز بعد از دریافت واکسن – شوند.در بعضی از موارد نیز ممکن است فرد تب خفیف کند.
چه کسانی اسپری دماغی این واکسن را دریافت می کنند؟
این نوع واکسن تنها برای افراد سالم 2 تا 49 سال پیشنهاد می شود. به دلیل اینکه این نوع واکسن دارای ویروس ضعیف شده است ، برای نوزادان، کهنسالان، زنان باردار و سایر افراد مبتلا به امراض بالینی تجویز نمی شود.  


منبع: (www.uspharmacist.com)

نظرات 8 + ارسال نظر
خاطرات یک آتش نشان یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:47 ب.ظ http://www.firemanney.blogsky.com

سلام ابوالفضل جان
بازم که عجله کردی پسر
هنو ترجمه این مقاله رو تکمیل نکردم که ثبتش کردی
راستی ممنونم بابت ثبت منبع مقاله

خواهش میکنم عمو آبتین ما دیدیم شما سرت به عملیات نجاتو این برنامه ها گرمه از اون طرفم دیدیم فصل سرما نزدیکه گفتیم یه سرقت ادبی انجام بدیم به هر حال نیت اطلاع رسانیه در ضمن رفاقت به چه درد میخوره به درد همین وقتا میخوره دیگه در ضمن منبع رو هم الکی نوشتم

شایسته یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ب.ظ http://azposhtedivar.blogfa.com

سلام
با اینکه با بچه ها کار میکنیم اگه در حال مرگ هم باشیم باید بریم دیگه چه برسه به اینکه آنفولانزا داشته باشیم
اما واکسن مثله اینکه زیاد جواب نمیده آخه میگن چون راه های ابتلا خیلی زیاده و واکسن نمی تونه جلوی همه ش رو بگیره

ممنون

سلام شایسته خانوم ممنونم که همیشه بحث ها رو به چالش میکشید دررابطه با این که فرمودید در حال مرگ اولا و دوما دور از جونتون اما سوما مطمئنا اگه ما خودمون رو تابع یک سری مسائل اخلاقی بدونیم و به حقوق دیگران احترام بزاریم در مواقعی که دارای کسالت واگیر دار هستیم خونه میمونیم و استراحت میکنیم اما درابطه با واکسن که گفتین جواب نمیده چون استفاده از این واکسن تابع شرایط خاص و زمان خاصی برای استعماله مطمئنن با رعایت این موارد میتونیم بدنمون رو در بازه زمانی استفاده از این واکسن ایمن کنیم

محمدجواد یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://javadifozol.blogfa.com

اپم _________________$$$$___$$$$
_خوشحال__________$$$$$$$_$$$$$$
__میشم____$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$
_سر__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$
بزنی$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$
__$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$
__$$$_$$_$$$$$$$$___________$$$$
_$$$$$_$$$$$$$$$$$___________$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$__$$$$$$$$$
$_$$$$$$___$$$$$$$$
_$$$$$$$$$__$$$$$$$
$_$$$$$$$$___$$$$$$
$$_$$$$$$$$___$$$$$
$$$_$$$$$$$$__$$$$$$
_$$$_$$$$$$$$$_$$$$$
$$$$$ __$$$$$$$$_$$$$
$$$$$$$ __$$$$$$$$$__$
$_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$
$$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$
$$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$
_$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$
_$$$_$$_____________$$$$$$$$$$
_$$_$$______________$$$$$$$$$$
_$$$$________________$$$$$$$$$$
_$$$$_______اپم_______$$$$$$$$$$
__$$$____خوشحال_______$$$$$$$$$
$________میشم_________$$$$$$$$$
$________سر__________$$$$$$$$$$
$_________بزنی_______$$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$__$$$$$
$___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$__$$$$$$$$

عسل یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:36 ب.ظ http://hedayate3.blogfa.com

سلام

گاهی تمام چیزهایی که یک نفر میخواهد
فقط دستی است برای گرفتن دست او
و
دلی است برای فهمیدن او

زهره دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:23 ق.ظ http://www.basijbabasirat.blogfa.com

سلام
خدایا هر روز کمی اندوه برام بفرست زیرا در اندوه است که تو یاد میشوی و در خوشی از یاد میروی!
ــــــــــــــــــــــــــ
انشاءالله که همی میهنان عزیزم هیچگاه به عارضه بیماری دچار نشوند .

احسان پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ق.ظ http://hamasehe9.blogfa.com

نحوه شهادت شهید بزرگ خلیج فارس شهید مهدوی و یارانش
در پنجشنبه شب(جمعه) مورخ 16/7/1366 سردار شهید نادر مهدوی همراه تنی چند از همرزمانش چون شهیدان غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصراله شفیعی، مجید مبارکی، آبسالانی، محمدیها بر پهنه آبهای نیلگون خلیج فارس مترصد انجام عملیات علیه آمریکایی ها بودند. ابتدا رادار پایگاه فرماندهی از سوی بالگرد آمریکایی منهدم شد و ارتباط ناو گروه با مرکز به کلی قطع شد،شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را جهت انجام عملیات مقابله به مثل فراخواند. چند دقیقه از انهدام رادار نگذشته بود که یکی از شناورهای ناو گروه هدف موشک های دشمن قرار گرفت. در این لحظه شهید مهدوی با رشادت و مردانگی تمام و بی توجه به پیشرفتگی ادوات دشمن، با یک موشک استینگر و با فریاد " یا زهرا " یکی از بالگردهای MS6 را هدف گرفت و آن را در آسمان متلاشی کرد. اما تعداد خفاش های پرنده دشمن کم نبود و هریک از سوی به سردار شهید و همرزمانش حمله ور شدند و بسیاری از یاران نادر همچون شهید توسلی که در حیات دنیوی همدیگر را برادر خطاب می کردند در برابر چشمانش پرپر شدند. دشمن همه شناورها و تجهیزات ناو گروه را زده بود و نادر در حالیکه خود را با ترکش تهی می یابد بعد از رزمی جانانه و مردانه، زنده به چنگال دشمن می افتد. دست و پای نادر را به صورت مچاله، توسط دشمن بسته می شود ولی او کماکان روحیه خود را تسلیم دشمن نمی کند وهمچنان مقاومت می نماید. این موضوع هنگامی که پیکر مطهر ش به خاک میهن رسید بیشتر مشخص شد چرا که رد طناب بر بازو های کبود شده اش به خوبی نمایان بود. نادر بر عرشه ناو جنگی "یو.اس.اس.چندلر" آماج شکنجه های وحشیانه دشمن قرار می گیرد و سینه هایش با میخ های بلند آهنین سوراخ می شود و بدین ترتیب مظومانه به شهادت می رسد.

- پس از گذشت شش روز پیکر مطهر های شهدا ازجمله شهید مهدوی و اسرا از مسقط پایتخت عمان تحویل گرفته شد، پس از تشیع جنازه شهدا در تهران به استان بوشهر انتقال یافت و بر دوش هزاران دشتیاتی تشیع و در روستای بحیری در کنار قبر مطهر شهید سید میربهزاد شهریاری آرام گرفت.

داود پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ http://www.harimegol.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
پست مفیدی نوشته بودید که الان که در پائیز می باشیم خوندنش خیلی ضرورت داره .فقط چرا این امریکایی ها از واکسن استفاده نمی کنند نکنه ضرر جدی داره واکسن انفلوانزا وفقط می فروشن به ما .موفق باشید.

ملیحه شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ب.ظ http://barane52.persianblog.ir

سلام به روزم .....[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد